~ Egy kör menete ~
Nézzétek meg figyelmesen az ábrát, majd vegyüt át a lépéseket! ^^
Draw Phase
Ezalatt húzol egy lapot a paklid tetejéről. Az a játékos, akinek elfogy a lapja és nem tud húzni, elveszíti a játékot.
Standby Phase
Ha a játékban van olyan lap, ami a körre vonatkozóan fejti ki hatását, akkor az itt aktiválódik. (pl. Ha Snatsh Steal van a pályán, akkor ekkor történik a + 1000 életpont átadása)
Main Phase
Ezalatt 4 dolgot tehetsz meg:
1. Megidézhetsz (Normal Summon) VAGY lefordíthatsz egy szörnyet.
2. Aktiválhatsz ÉS/VAGY lefordíthatsz varázslapokat.
3. Lefordíthatsz csapdalapokat.
Tipp: Tartsd észben pakolás közben, hogy a pályán összesen csak 5 szörnyed, 5 varázs- és csapdalapod lehet!
4. Megváltoztathatod szörnyeid állását (támadó vagy védekező), de csakis azokét, amiket még az ezelötti körbe raktad le! (vagyis amiket ebben a körbe idéztél meg, azoknak a helyzetén nem változtathatsz) 1 szörny helyzetét 1 kör alatt csak 1szer lehet megváltoztatni!
A Main Phase végén eldöntheted, hogy
- Támadsz: Battle Phase.
- Lezárod a körödet: End Phase.
Idézések
Az ábrán is láthatod, hogy van Main Phase 1 és 2 . Idézni nem csak az 1-ben lehet, hanem a 2-ben is, csakhogy a kettőben együtt lehet 1 szörnyet megidézni, így ha a Main Phase 1 alatt nem idéztél meg semmit, azt még bepótolhatod a Main Phase 2-ben, de ha már az elején idézel, várnod kell a következő körig.
Támadóállás: Válassz ki egy szörnyet a kezedből, rakd le egy szabad "szörny Zónába", felfordítva függőlegesen.
Védelmiállás: Az eleje ugyanaz, de ezt vízszintesen kell rakni, lefordítva. (igen, tudom, de a szabályzat szerint lefordítva kell lerakni)
- Normal Summon - Álltalános vagy Normális Idézés
Akkor van Normal Summon, ha mindenféle varázslap és effekt nélkül hívsz le egy szörnyet a pályára. Ezt az idézést lehet 1 körbe csak 1X megtenni, a Main Phase 1 és 2 alatt, a kétféle állást használva.
- Tribute Summon
Ha egy level 5 vagy nagyobb szintű szörnyet akarsz megidézni, akkor az Tribute Summon. A szinttől (csillagoktól) függően 1 vagy 2 szörnyet kell feláldoznod a pályáról, amik ezután a temetőbe (Graveyard) kerülnek. Az 5 és 6 csillagos szörnyekért 1, a 7 vagy annál nagyobb szintű szörnyekért pedig 2 szörnyet kell áldoznod térfeledről. FONTOS! A Tribute Summon a Normal Summon egy "fajtája", a kettő egyszerre nem történhet meg egy kör alatt, és ezt is csak 1X lehet megcsinálni!
- Flip Summon
A Flip Summon annyit tesz, hogy van egy lefordított (face-down) védelmi lapod, amit felfordítassz (face-up) támadó állásba. Ha a lapnak van különleges képessége, ami legelején egy "FLIP" szó olvasható, akkor az ekkor aktiválódik. A Flip Summon nem tartozik a Normal Summon-hoz, egy normális idézés mellett bármennyiszer csinálhatsz Flip Summon-t, ameddig van a pályán olyan lapod, amit felfordíthatsz. (kivéve olyan lapot, amit abba a körbe fordítottál le, azt nem fordíthatod fel, csak a következő körbe)
- Special Summon - Speciális Idézés
Ha fúziós, rituális lapot hívsz le, vagy varázslap, esetleg effekt által idézel meg egy szörnyet, akkor az Special Summon. A Flip Summon-hoz hasonlóan emellett az idézés mellett is használható a Normal Summon.
Varázs- és csapdalapok
Ezeknél csak azt említeném meg, hogy a varázslapokat (spell card) felfordítva és lefordítva is lelehet rakni, a csapdalapokat (trap card) viszont csak lefordítva, és akiválásukkal is várni kell egy kört, miután leraktuk.
Battle Phase
Ne felejtsd el, hogy a párbaj első körén még nem lehet támadni!
Start Step - Kezdő Lépés
Ekkor kell kijelenteni a támadási szándékot. Te és az ellenfeled ekkor aktiválhattok Quick-Play Spell és Trap Card-okat.
Battle Step - Támadó Lépés
Válassz ki egy szörnyet, amivel támadni akarsz és egyet, amit megtámadni szeretnél. Te és az ellenfeled ekkor aktiválhattok Quick-Play Spell és Trap Card-okat.
Damage Step - A károk levonásának Lépése
A két szörny pontjai közötti különbség levonódik a gyengébb szörny gazdájának életpontjaiból... csakhogy akad kivétel is. Nézzük meg közelebbről, mikor mi is történik:
a. Ha az ellenfél szörnye támadó
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja > Ellenfél szörnyének ATK (támadó) pontja
Ha a támadó szörny ATK pontja nagyobb, akkor az ellenfél szörnye elpusztul. A pontok közötti különbség levonódik az ellenfél életpontjaiból.
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja = Ellenfél szörnyének ATK (támadó) pontja
Ha a két szörny ATK pontja egyenlő, akkor mind2 elpusztul. Az életpontok egyik játékosnál sem változnak.
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja < Ellenfél szörnyének ATK (támadó) pontja
Ha a támadó szörny ATK pontja kisebb, akkor a támadó szörny elpusztul. A pontok közötti különbség levonódik a támadó életpontjaiból.
b. Ha az ellenfél szörnye védekező
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja > Ellenfél szörnyének DEF (védelmi) pontja
Ha a támadó szörny ATK pontja nagyobb, mint a védekező szörny DEF pontja, akkor az ellenfél védekező szörnye elpusztul. Az életpontok nem változnak.
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja = Ellenfél szörnyének DEF (védelmi) pontja
Ha a két szörny pontja egyenlő, nem történik semmi.
- Támadó szörny ATK (támadó) pontja < Ellenfél szörnyének DEF (védelmi) pontja
Ha a támadó szörny ATK pontja kisebb, mint a védekező szörny DEF pontja, akkor egyik szörny sem pusztul el. A pontok közötti különbség levonódik a támadó életpontjaiból.
c. Ha az ellenfelednek nincs szörnye a pályán, akkor közvetlen csapást mérhetsz az életpontjaira. (Direct Attack)
End Step - Utolsó Lépés
Végetér a támadás. Te és az ellenfeled ekkor aktiválhattok Quick-Play Spell és Trap Card-okat.
Main Phase 2
Ekkor ugyanazt teheted meg, mint a Main Phase 1 alatt, de ne felejtsd el, hogy a szörnyek állását megváltoztatni, vagy idézni 1 körbe csak 1X LEHET!
End Phase
Ekkor lessz vége a körödnek. Ha 6-nál több lap van ekkor a kezedbe, annyit kell eldobnod a temetőbe, hogy 6 maradjon. Ezután következik az ellenfeled Draw Phase-e.
Remélem hasznosak lessznek! ^.^
By Bridget
|