~ Egy kr menete ~
Nzztek meg figyelmesen az brt, majd vegyt t a lpseket! ^^

Draw Phase
Ezalatt hzol egy lapot a paklid tetejrl. Az a jtkos, akinek elfogy a lapja s nem tud hzni, elveszti a jtkot.
Standby Phase
Ha a jtkban van olyan lap, ami a krre vonatkozan fejti ki hatst, akkor az itt aktivldik. (pl. Ha Snatsh Steal van a plyn, akkor ekkor trtnik a + 1000 letpont tadsa)
Main Phase
Ezalatt 4 dolgot tehetsz meg:
1. Megidzhetsz (Normal Summon) VAGY lefordthatsz egy szrnyet.
2. Aktivlhatsz S/VAGY lefordthatsz varzslapokat.
3. Lefordthatsz csapdalapokat.
Tipp: Tartsd szben pakols kzben, hogy a plyn sszesen csak 5 szrnyed, 5 varzs- s csapdalapod lehet!
4. Megvltoztathatod szrnyeid llst (tmad vagy vdekez), de csakis azokt, amiket mg az ezeltti krbe raktad le! (vagyis amiket ebben a krbe idztl meg, azoknak a helyzetn nem vltoztathatsz) 1 szrny helyzett 1 kr alatt csak 1szer lehet megvltoztatni!
A Main Phase vgn eldntheted, hogy
- Tmadsz: Battle Phase.
- Lezrod a krdet: End Phase.
Idzsek
Az brn is lthatod, hogy van Main Phase 1 s 2 . Idzni nem csak az 1-ben lehet, hanem a 2-ben is, csakhogy a kettben egytt lehet 1 szrnyet megidzni, gy ha a Main Phase 1 alatt nem idztl meg semmit, azt mg beptolhatod a Main Phase 2-ben, de ha mr az elejn idzel, vrnod kell a kvetkez krig.
Tmadlls: Vlassz ki egy szrnyet a kezedbl, rakd le egy szabad "szrny Znba", felfordtva fgglegesen.
Vdelmills: Az eleje ugyanaz, de ezt vzszintesen kell rakni, lefordtva. (igen, tudom, de a szablyzat szerint lefordtva kell lerakni)
- Normal Summon - lltalnos vagy Normlis Idzs
Akkor van Normal Summon, ha mindenfle varzslap s effekt nlkl hvsz le egy szrnyet a plyra. Ezt az idzst lehet 1 krbe csak 1X megtenni, a Main Phase 1 s 2 alatt, a ktfle llst hasznlva.
- Tribute Summon
Ha egy level 5 vagy nagyobb szint szrnyet akarsz megidzni, akkor az Tribute Summon. A szinttl (csillagoktl) fggen 1 vagy 2 szrnyet kell felldoznod a plyrl, amik ezutn a temetbe (Graveyard) kerlnek. Az 5 s 6 csillagos szrnyekrt 1, a 7 vagy annl nagyobb szint szrnyekrt pedig 2 szrnyet kell ldoznod trfeledrl. FONTOS! A Tribute Summon a Normal Summon egy "fajtja", a kett egyszerre nem trtnhet meg egy kr alatt, s ezt is csak 1X lehet megcsinlni!
- Flip Summon
A Flip Summon annyit tesz, hogy van egy lefordtott (face-down) vdelmi lapod, amit felfordtassz (face-up) tmad llsba. Ha a lapnak van klnleges kpessge, ami legelejn egy "FLIP" sz olvashat, akkor az ekkor aktivldik. A Flip Summon nem tartozik a Normal Summon-hoz, egy normlis idzs mellett brmennyiszer csinlhatsz Flip Summon-t, ameddig van a plyn olyan lapod, amit felfordthatsz. (kivve olyan lapot, amit abba a krbe fordtottl le, azt nem fordthatod fel, csak a kvetkez krbe)
- Special Summon - Specilis Idzs
Ha fzis, ritulis lapot hvsz le, vagy varzslap, esetleg effekt ltal idzel meg egy szrnyet, akkor az Special Summon. A Flip Summon-hoz hasonlan emellett az idzs mellett is hasznlhat a Normal Summon.
Varzs- s csapdalapok
Ezeknl csak azt emltenm meg, hogy a varzslapokat (spell card) felfordtva s lefordtva is lelehet rakni, a csapdalapokat (trap card) viszont csak lefordtva, s akivlsukkal is vrni kell egy krt, miutn leraktuk.
Battle Phase
Ne felejtsd el, hogy a prbaj els krn mg nem lehet tmadni!
Start Step - Kezd Lps
Ekkor kell kijelenteni a tmadsi szndkot. Te s az ellenfeled ekkor aktivlhattok Quick-Play Spell s Trap Card-okat.
Battle Step - Tmad Lps
Vlassz ki egy szrnyet, amivel tmadni akarsz s egyet, amit megtmadni szeretnl. Te s az ellenfeled ekkor aktivlhattok Quick-Play Spell s Trap Card-okat.
Damage Step - A krok levonsnak Lpse
A kt szrny pontjai kztti klnbsg levondik a gyengbb szrny gazdjnak letpontjaibl... csakhogy akad kivtel is. Nzzk meg kzelebbrl, mikor mi is trtnik:
a. Ha az ellenfl szrnye tmad
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja > Ellenfl szrnynek ATK (tmad) pontja
Ha a tmad szrny ATK pontja nagyobb, akkor az ellenfl szrnye elpusztul. A pontok kztti klnbsg levondik az ellenfl letpontjaibl.
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja = Ellenfl szrnynek ATK (tmad) pontja
Ha a kt szrny ATK pontja egyenl, akkor mind2 elpusztul. Az letpontok egyik jtkosnl sem vltoznak.
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja < Ellenfl szrnynek ATK (tmad) pontja
Ha a tmad szrny ATK pontja kisebb, akkor a tmad szrny elpusztul. A pontok kztti klnbsg levondik a tmad letpontjaibl.
b. Ha az ellenfl szrnye vdekez
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja > Ellenfl szrnynek DEF (vdelmi) pontja
Ha a tmad szrny ATK pontja nagyobb, mint a vdekez szrny DEF pontja, akkor az ellenfl vdekez szrnye elpusztul. Az letpontok nem vltoznak.
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja = Ellenfl szrnynek DEF (vdelmi) pontja
Ha a kt szrny pontja egyenl, nem trtnik semmi.
- Tmad szrny ATK (tmad) pontja < Ellenfl szrnynek DEF (vdelmi) pontja
Ha a tmad szrny ATK pontja kisebb, mint a vdekez szrny DEF pontja, akkor egyik szrny sem pusztul el. A pontok kztti klnbsg levondik a tmad letpontjaibl.
c. Ha az ellenfelednek nincs szrnye a plyn, akkor kzvetlen csapst mrhetsz az letpontjaira. (Direct Attack)
End Step - Utols Lps
Vgetr a tmads. Te s az ellenfeled ekkor aktivlhattok Quick-Play Spell s Trap Card-okat.
Main Phase 2
Ekkor ugyanazt teheted meg, mint a Main Phase 1 alatt, de ne felejtsd el, hogy a szrnyek llst megvltoztatni, vagy idzni 1 krbe csak 1X LEHET!
End Phase
Ekkor lessz vge a krdnek. Ha 6-nl tbb lap van ekkor a kezedbe, annyit kell eldobnod a temetbe, hogy 6 maradjon. Ezutn kvetkezik az ellenfeled Draw Phase-e.
Remlem hasznosak lessznek! ^.^
By Bridget
|